WWF in uw testament

Waarom een testament opmaken ten voordele van WWF?

WWF in mijn testamentNiemand weet wanneer hij dit leven achter zich zal laten, maar iedereen weet heel zeker wat er van onze planeet zal worden als we niets doen. Alleen al in de voorbije 35 jaar heeft de mensheid een derde van alle beschikbare natuurlijke rijkdommen uitgeput. Aan dit tempo zullen de komende generaties niets anders dan droogte en overstromingen moeten trotseren. En zullen ze moeten strijden, zoals wij dat vandaag al doen voor het behoud van soorten die met uitsterven bedreigd worden, om te overleven in een wereld vol gevaren.

Maar er is hoop!

Sinds ik bij WWF werk heb ik met eigen ogen de impact van elk legaat kunnen vaststellen. WWF heeft dankzij de generositeit van personen die ons gedenken in hun testament een enorme vooruitgang kunnen boeken, wat resulteerde in de bescherming van talrijke bedreigde bosgebieden en diersoorten.
Dankzij uw steun kan WWF campagnes realiseren om de schade te beperken en zelfs te herstellen, zodat de biodiversiteit gered kan worden.

Margareta Crovetto-Heylen  Relatiebeheerder Nalatenschappen Contact

Neem contact met ons op als u overweegt WWF op te nemen in uw testament.
Telefonisch, bij ons op kantoor of bij u thuis bespreken wij dan graag uw wensen.

Margareta Crovetto-Heylen
Relatiebeheerder Nalatenschappen
Tel: 02/ 340.09.24
E-mail : legs@wwf.be

Download onze brochure

Download onze brochure door hier te klikken.

Hoe maakt u een legaat over aan WWF?

WWF in mijn testament

Een testament opstellen of wijzigen is een zaak van zorgvuldig afwegen en vastleggen. Om verlies of misverstanden te vermijden, raden we altijd aan om een testament neer te leggen bij een notaris.
Wenst u een legaat over te maken aan WWF, dan is het heel belangrijk de navolgende gegevens te melden in uw testament:

WWF
Emile Jacqmainlaan 90
Ondernemingsnummer: 0415822172

Ik adviseer u ook graag persoonlijk over de verschillende mogelijkheden om WWF in uw erfenis op te nemen. Zo kan u bijvoorbeeld de voordelen van het duolegaat ontdekken en de drie verschillende manieren om een testament op te stellen: notarieel, eigenhandig of internationaal. Wij werken ook samen met een notaris-vrijwilliger die al uw technische vragen kan beantwoorden.

Hoe worden uw giften uitbesteed

WWF is lid van de VEF, de Vereniging voor Ethiek in de Fondsenwerving.
Dit label garandeert de morele kwaliteit van de fondsenwerving en de transparantie van onze rekeningen.

WWF uitgaven

Projecten die uw steun kunnen gebruiken

gorilla congo dolfijn het Noordpoolgebied Neushoorns
Ondanks zijn imposante
uiterlijk is de gorilla ernstig bedreigd.
De bossen van het Congobekken voorzien miljoenen mensen, dieren en planten van voeding en onderdak. Dolfijnen zijn erg bedreigd, ondermeer door de vervuiling
van hun leefgebied.
Het Noordpoolgebied is een uniek leefgebied voor
allerhande diersoorten.
Vandaag leven er nog maar weinig neushoorns buiten nationale parken en reservaten.

Interessante links

Wenst u meer informatie over hoe u uw testament moet opstellen dan kan u ook altijd de volgende websites raadplegen:

www.testament.be
www.notaris.be

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan om het laatste nieuws over WWF-België te ontvangen

Sociale netwerken

Online heb je de mogelijkheid om rechtstreeks met ons te communiceren. Sluit je aan!